3 tips om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten

Als bedrijf is het noodzakelijk om prominent aanwezig te zijn in de markt waarin je opereert. Anders zal het vrijwel onmogelijk zijn om veel business te doen. Zonder naamsbekendheid en aanwezigheid namelijk geen klanten en zonder klanten geen business. In dit artikel lichten we drie tips toe die jou als bedrijf verder kunnen helpen bij het vergroten van jouw naamsbekendheid en dus ook de groei van jouw bedrijf.

#1) Online aanwezigheid

Vandaag de dag is het absoluut ‘not done’ als je online niet vindbaar bent. Toch zijn er nog steeds heel veel bedrijven die géén website hebben of online niet of nauwelijks vindbaar zijn. Wanneer een website te duur is, bijvoorbeeld omdat je bedrijf net bestaat, kun je altijd zorgen voor gratis zichtbaarheid. Zo kun je via Google My Business jouw bedrijf aanmelden op de locatie waar het bedrijf gevestigd is en kun je deze locatie verifiëren. Zo kun je ervoor zorgen dat je zonder kosten te maken, toch jouw bedrijf online vindbaar hebt.

3 tips om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten
Wanneer de naambekendheid van je bedrijf vergroot is zul je dit merken aan de cijfers

#2) Offline aanwezigheid (op locatie)

Naast de aanwezigheid op het internet, is aanwezigheid offline ook erg belangrijk. Veel mensen die langsrijden, in de buurt wonen of om andere redenen langs jouw bedrijf zullen komen zullen jouw bedrijf gaan herkennen daar wellicht over gaan praten. Wat wij altijd adviseren op het moment dat je offline jouw bedrijf wilt promoten, is dat je moet beginnen vanuit jouw eigen locatie. Begin niet met advertenties in het zuiden van het land als je in het noorden gevestigd bent, maar bouw dit langzaam uit. Begin bijvoorbeeld gewoon met een reclamebord op de muur, een vlaggenmast voor jouw bedrijfspand of wordt op een andere manier offline zichtbaar. Wanneer je namelijk de gratis Google My Business vermelding aan maakt en iemand vraagt een routebeschrijving op, is het wel prettig als deze persoon direct herkent of de locatie juist is.

#3) Strategisch adverteren

Onze beste tip, is deze tip. Met de tip “strategisch adverteren” bedoelen we eigenlijk niets meer dan weten waar je doelgroep aanwezig is en juist daar volledig op in zetten! Schiet niet met hagel, maar wees gefocust en zet jouw reclame budget goed in!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *