3 Manieren om je bedrijf online te laten groeien

Er zijn zat mensen met goede ideeën en iedereen kan een bedrijf registreren bij de Kamer van Koophandel. Maar dan ben je er nog niet, om je bedrijf succesvol te laten zijn zul je hard moeten werken en creatief moeten zijn. Of het nu gaat om een simpel product, B2B diensten, een webshop en of andere services waar veel vraag naar is. 

In het groeiende online landschap is steeds meer concurrentie en kunnen anderen jouw idee makkelijk kopiëren en nabootsen. Het vinden en bereiken van je doelgroep kan daarom steeds moeilijker worden. En ook al zijn er tal van marketing opties om je doelgroep te bereiken wat is nu de beste en goedkoopste manier?

Vragen zoals moet ik hier een online marketing specialist voor inhuren of kan ik dit zelf zijn dan ook niet vreemd. Om deze vraag te beantwoorden moet je goed kijken naar jezelf, je bedrijf en het product of dienst dat je verleent. Heb je tijd over om dit zelf te doen, of is je tijd erg waardevol en kun je dit beter uitbesteden aan iemand die er meer verstand van heeft. Wat levert dit uitbesteden je uiteindelijk op op de lange termijn? Allemaal beslissingen die je in je bedrijfsstrategie moet meewegen.

Om je opweg te helpen beschrijven we vandaag 3 manieren om je bedrijf online te laten groeien met minimale inspanning. Deze tips zijn toepasbaar voor elk soort bedrijf in elke niche en of markt.

google search

Online adverteren | Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn.

Hoewel online adverteren geld kost kan het zo ingericht worden dat elke euro die je uitgeeft aan advertenties 2 euro oplevert. De moeilijkheidsgraad hiervan is wel afhankelijk van je niche, de concurrentie en waar je doelgroep zich bevindt. Grote bedrijven adverteren doorgaans op zoekwoorden met veel concurrentie en betalen daardoor vaak te veel voor een click. 

Omdat hun inkomsten van veel meer factoren afhankelijk zijn kunnen ze dit bewerkstelligen en draaien ze op de lange termijn winst (als alles goed gaat) als midden en of kleinbedrijf ondernemer. Kun je dit risico nog niet nemen en is het belangrijk om nog beter onderzoek te doen naar de zoekwoorden en zoekopdrachten waarop je gevonden wilt worden met advertenties. Daarnaast is het van essentieel belang om te weten op welk platform je doelgroep het meeste zit. 

Omdat veel kennis vereist van het gebruik van advertentie platformen zoals Google Ads en of Facebook Marketing. Kun je dit beter uitbesteden aan een marketing bureau dat hier dagelijks mee werkt.

Email Marketing, sales funnel en lead magnets.

Wanneer je leads en een salesfunnel hebt ingesteld is het tegenwoordig noodzaak om met je klanten en potentiële klanten in contact te blijven. Niet alleen omdat dit je beste doelgroep is, maar ook omdat het tegenwoordig heel makkelijk kan door de inzet van e-mail marketing en social media. Daarnaast kun je je doelgroep nog beter segmenteren in categorieën. Als simpel voorbeeld kun je je klanten die al eerder bij je hebben gekocht in een apart bestand zetten en de potentiële klanten waarvan je hun e-mail adres wel hebt door bijvoorbeeld een lead magnet te gebruiken ook in een apart mailbestand te zetten. Zo kun je beide groepen met andere content benaderen. En beter inspelen op hun behoeften voor een betere ROI.

Zoekmachine marketing, organische groei en exposure.

Door te adverteren kun je makkelijk je doelgroep bereiken. Maar je wilt ook betrouwbaarheid opbouwen. Dit kun je doen door ervoor te zorgen dat je ook buiten de advertenties om online te vinden bent. Dit kun je doen met zoekmachine marketing zoals: blogs en pagina’s op je eigen website met daarop handige informatie waarmee je inspeelt op behoeften en vragen van jouw doelgroep. Maar ook door te bloggen op andere websites of die over jou laten schrijven om zo een bepaalde autoriteit op te bouwen op het internet. Mede door inzet van bijvoorbeeld linkbuilding en bloggen kun je zo je organisch bereik drastisch verhogen.e

Doorgaans is dit een veel natuurlijker manier van gevonden worden en zullen klanten eerder overgaan tot aankoop dan middels een advertentie. Daarnaast kan deze strategie goedkoper zijn dan de inzet van enkel advertenties. Daarom adviseren wij ook altijd om een plan uit te werken waarin alle aspecten aan bod komen. Een online mediabedrijf dat gespecialiseerd is in online marketing in Almere met elementen zoals linkbuilding, zoekmachine marketing en e-mail marketing is Growth. 

De specialisten van Growth zijn persoonlijk betrokken en kijken samen met u naar oplossingen die het beste passen bij uw bedrijfsstrategie en marketing budget. Ons advies neem vrijblijvend contact op en informeer naar de diensten.

Verder kun je onze website blijven bezoeken voor updates en handige blogs met tips zoals deze waarin we kijken naar zaken die belangrijk zijn bij het runnen van een bedrijf.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.