Haak met je webshop in op de zomer!

Wanneer je een webshop hebt is het goed om met acties en de juiste producten de omzet te verhogen. Er zijn veel kansen. Speciale producten kopen voor de zomer is een slimme zet. Denk aan de airco’s, ventilatoren, zwemkleding, strand spullen en ook crèmes voor de zon. Crèmes van Loreal bijvoorbeeld of andere bekende merken. Een breder aanbod met speciale zomerproducten is een begin. Daarnaast zijn er ook nog andere acties te bedenken. Laten we enkele ideeën met je delen.

Zomerse kortingsacties

Naast een verbreding van het assortiment is het goed om acties te doen. Ruim alle overbodige producten op in de zomer. Bedenk een paar zomerse acties. Geef evenveel korting als de temperatuurmeter aangeeft. Doe een twee voor één actie. Ook is het goed om een like en winactie te doen om meer volgers te krijgen. Ook is het mogelijk om op Instagram acties te doen. Laat mensen elkaar taggen om samen een korting te krijgen. Het is zo mogelijk om je webshop meer bezoekers te geven. Ook kun je zo verkopen realiseren. Door de actie is het mogelijk om het klantenbestand uit te breiden.

Bestelling plaatsen in een webshop
Bestelling plaatsen in een webshop

Waarom acties niet schadelijk zijn

Het is niet goed voor iedere webshop om als een prijsvechter bekend te staan of discounter. Het is echter niet erg om acties te doen. Acties om oude voorraden te verkopen. Ook acties om nieuwe klanten te krijgen. Wanneer men via een actie een aankoop heeft gedaan in de webshop is het mogelijk om het contact via mails te onderhouden. In de toekomst kan de klant (die via een actie is binnengekomen) andere producten uit de webshop kopen. Het is uiteraard geen garantie. Het is echter wel mogelijk. Zeker als er een goede service geleverd wordt.

 

Maak gebruik van kortingscodes
Een andere tip is om gebruuk te maken van kortingscodes. Zo kan je mensen die al klant zijn een korting geven van 5-10%. Dit kan je bijvoorbeeld sturen via de mail. Voordeel is dat de kans groter is dat ze een product van je kopen, maar ook dat je weer onder de aandacht komt onder de doelgroep. Als je de show van Theo Maasen hebt gezien met WC eend, weet je dat het werkt. Het gaat namelijk onbewust in het hoofd zitten van mensen. Natuurlijk is elke dag een mail sturen niet wenselijk, maar 1x per week of 1x per 2 weken kan daadwerkelijk zorgen voor meer omzet.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *