Met remarketing kunnen marketeers advertenties weergeven aan bezoekers die eerder op uw website zijn geweest, terwijl ze op het internet surfen. Remarketing gebruikt programmatic buying om advertenties weer te geven op een breed scala van deelnemende websites. Binnen het Google-advertentienetwerk kan een potentiële klant die een merkwebsite heeft bezocht de advertenties van dat merk zien op websites van derden. Remarketing is een krachtig hulpmiddel van een marketeer, wanneer het op de juiste manier wordt gebruikt. Hoe je dat doet, lees je hier!
Merkherkenning verbeteren
Remarketing is een fantastisch hulpmiddel om potentiële klanten aan uw merk te herinneren. Bijvoorbeeld display-advertenties voor remarketing kunnen een bericht oproepen dat op de oorspronkelijke website van het merk is bekeken en dan precies die advertentie weergeven.
Verbeterde conversiepercentages
Remarketing kan bezoekers die betrokken zijn bij een conversieproces terugbrengen naar een verkoopscenario. Een e-commerce-website kan bijvoorbeeld alle bezoekers taggen die zijn doorgegaan naar stap 2 in hun betalingsproces en remarketingadvertenties weergeven om ze terug te brengen. Een andere benadering is om leads te targeten die al een formulier hebben ingevuld en inhoud van een bepaald merk hebben gedownload. Remarketing kan in deze gevallen het verkoopproces verbeteren, zowel online als offline.
Doelgroepgericht
U kunt uw remarketing verbeteren door u te richten op specifieke doelgroepen op basis van hun interesses of demografie. U kunt zelfs warme leads targeten, zoals bezoekers van de website die een winkelwagentje hebben achtergelaten.

Minder verlies
Een van de meest opvallende kenmerken is dat remarketing merken in staat stelt bezoekers opnieuw te betrekken die niet langer op hun website zijn. Merkherinnering en merkbetrokkenheid zijn twee belangrijke factoren hierin. Remarketing geeft uw merk een tweede kans om bij een prospect opnieuw de interesse te wekken. In combinatie met SEO, sociale verwijzingen of standaardadvertenties kan remarketing een secundaire aantrekkingskracht zijn voor een merk. Vermindering van verlies kan krachtig zijn; niet alleen omdat u het verlies van leads voorkomt, maar omdat degenen die uw website eerder hebben bezocht en terugkomen mogelijk een groter conversiepotentieel hebben.
Flexibel budget
Net als alle andere Google-advertentietools, heeft u de volledige controle over het budget en over rapportagetools om u te helpen slimme uitgavenbeslissingen te nemen. U kunt ook zien welke websites in het Google Display Netwerk het beste presteren, zodat u de berichten en budgetten voor specifieke pagina’s kunt optimaliseren.