Je kent ze vast wel: de Google Adwords. Deze gesponserde advertenties van Google zijn niet te missen als gewone internetgebruiker. Dat is dan ook de reden dat meer en meer ondernemers helemaal op de boot van de Google Adwords zijn meegesprongen. Het is een snelle en handige manier om een advertentiecampagne op te zetten met een meetbaar resultaat. Maar hoe pak je het goed aan? Dringend tijd voor enkele handige tips over het opzetten van een Adwords campagne.
1. Het juiste keyword
Klinkt logisch, maar is tegelijkertijd de fout die het vaakst gemaakt wordt door adverteerders: een foute inschatting van de juiste keywords. Waar je vast en zeker ook op moet letten: Google stelt de zoekwoorden bijzonder breed in. Meestal is het handig om synoniemen en gerelateerde zoekopdrachten ook mee te pikken, maar adverteren voor een traplift met zoekopdracht facelift gaat geen zoden aan de dijk zetten.
2. Kies voor een core gebied
Google Adwords biedt de handige optie aan om op zo goed als elk geografisch gebied te adverteren. Maak hier dan ook echt gebruik van in plaats van jouw advertenties over het hele land te verspreiden. Door specifieke regio’s, gebieden en zelfs steden aan te duiden verhoog je de mogelijke impact van jouw campagne. Bovendien is het perfect mogelijk om aangepast aan de regio een andere advertentie te laten zien. Handig toch?
3. De eerste is niet altijd de beste
Iedereen wilt toch op de eerste plaats staan? Het is dan ook niet verwonderlijk dat heel wat adverteerders veel te veel belang hechten aan die eerste positie bij zoekresultaten. Een positie die eigenlijk echt niet altijd zinvol is. Bij sommige zoekwoorden kan het net beter zijn om op positie 2 of 3 te staan.
4. Kies de juiste dag
Sommige dagen zorgen voor meer kliks en meer conversie dan andere dagen. Hier inzicht in verkrijgen is dan ook een goede manier om jouw budget zinvoller te besteden. Zo kan je ervoor kiezen om op een bepaalde dag het budget te verhogen en op andere zelfs helemaal te schrappen. Meten is weten!
5. Bekijk alles met een kritisch oog
Hoe ziet de landingspagina van jouw advertentie eruit? Bekijk dat met een kritisch oog en wees niet bang om deze helemaal om te gooien. Beter opnieuw beginnen met een goede campagne dan doorgaan met een slechte landingspagina.