Zo maak jij je website future-proof!

4 op de 5 mensen kijken eerst op het internet naar een product alvorens ze (in een webshop of fysieke winkel) tot een aankoop komen. Je kunt het je als bedrijf dus eigenlijk niet veroorloven om niet op het internet te verkeren, want je zou heel veel potentiele klandizie mislopen als je het niet zou doen.

Om in de toekomst zoveel mogelijk klanten te kunnen werven met behulp van het internet is het verstandig om je website future-proof te maken. Future-proof betekent niet alleen dat je website er goed uit moet zien, dat is slechts één van de vele aspecten die een website future-proof maken. Voor iemand die weinig of geen kennis heeft van wat belangrijk is op het internet kan het lastig zijn om een website future-proof te maken. In dit artikel vind je daarom wat je moet doen om je website future-proof te maken.

Goedkope website laten maken

Allereerst is het belangrijk dat je een website hebt. Je kunt ervoor kiezen om deze zelf te maken, maar je kunt ook een website laten maken. Dit hoeft gelukkig niet heel veel te kosten. U kunt dus voor niet heel veel geld een goedkope website laten maken.

De belangrijkste reden om je website door een professionele organisatie te laten maken is het feit dat zij vanzelfsprekend over meer expertise beschikken dan dat jij doet. Zodoende zullen zij, voor jou misschien wel onbegrijpelijke, zaken in de website verwerken die in de toekomst toch heel handig blijken te zijn.

Vindbaarheid

Een voorbeeld van de zaken waar ik in de vorige alinea op doelde is de vindbaarheid van een website. Je kunt namelijk, qua webdesign, over een hele mooie website beschikken, maar als internetgebruikers je website niet vinden en daardoor ook niet bezoeken heb je niks aan je mooie website. Een goede websiteontwikkelaar houdt hier rekening mee en zal dingen in de website verwerken die hem beter vindbaar maken.

Conversieoptimalisatie

Het doel van een webshop is natuurlijk het verkopen van producten. Het zou dus jammer zijn als je website wel veel bezoekers trekt, maar dat er uit de bezoekers geen conversies komen.

Een goede bouwer van websites houdt hier rekening mee. Het webdesign van een website kun je namelijk zo maken dat een bezoeker sneller geneigd is tot het doen van datgene wat jij wilt dat de bezoeker doet. De knop ‘vraag een offerte aan’ zal een webdesigner daarom dus waarschijnlijk groot en opvallend maken, omdat dat waarschijnlijk datgene is wat jij wilt dat de bezoeker op je website gaat doen.

Je website klaar voor de toekomst

Al met al is het dus belangrijk dat een website er niet alleen mooi uitziet. Je wilt namelijk dat je website gevonden wordt. Als je een website laat maken zal de bouwer van de website hier rekening mee houden en de website zo in elkaar zetten dat het makkelijk gevonden kan worden. Verder is het ook van belang dat de bezoeker van de website een door jou gewenste handeling verricht, bijvoorbeeld een offerte aanvragen. Een goede webdesigner zal de website daarom zo insteken dat de kans op conversies optimaal is.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *